donderdag 7 november 2013

Themadag #22: Polaroid meisjes

Tineke, welkom als volger op mijn blog!

Wat gezellig dat jullie weer komen gluren op mijn blog en wat leuk dat jullie zo regelmatig berichten achter laten! Ook de komende dagen zullen jullie nog dagelijks nieuwe creaties zien verschijnen hier, want aan inspiratie heb ik nog steeds geen gebrek. En wat heerlijk: aan tijd ook even niet!

Vandaag tussen alle kerstcreaties door weer even een babyserie. Ik begon met de leuke polaroid sketch van de Liftchallenge, want daarvoor waren de ideetjes ook nog niet op. Vier geboortekaarten voor een meisje maakte ik. En de titel verklapt ook al een beetje dat er nog een jongensserie aan komt (die is al bijna af!). Ik kocht bij Doe@ding pas een fantastisch papierblokje van Teresa Collins 'You are my happy'. Nog nooit van gehoord (is dat heel erg?!), maar meteen verliefd op de mooie kleuren en dessins. En op de vier rolletjes bijpassende tape, uiteraard!



Ik heb nu dus een polaroid-tick... dus ik ging er nog even mee door, maar nu wel even met een ander opzetje. Voor de volgende twee kaarten vond ik mijn inspiratie bij Margot, zij plaatst papier altijd op zo een leuke manier op haar kaart - lekker scheef. Dat geeft zo een ander effect dan alles precies recht plakken, dus dat wilde ik voor deze kaarten ook. Verder dezelfde elementen als op de vorige twee kaarten: tabjes, schattig konijntje en een poststempel.



De komende dagen weer wat kerst op mijn blog, binnenkort volgt de jongens-polaroid serie!

Gebruikte materialen:
- Papier: Theresa Collins
- Tape: Theresa Collins
- Konijn en poststempel: Eline Pellinkhof
- Tab en tekst: Eline Pellinkhof

24 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kaarten! Ook heel mooi papier! Ik hou ook heel erg van polaroids heb het alleen nog nooit geprobeerd op mijn kaarten. Maar het staat wel op mijn lijstje om nog een keer te maken dus wie weet! Fijn dat je zoveel tijd hebt om kaarten te maken. Bij mij is het op dit moment vreselijk druk met toetsen en zo maar aan het eind van deze week is dat allemaal weer afgelopen dus aankomend weekend kan ik weer heerlijk aan de slag! Geniet nog even van je vakantie!

    Lieve groetjes, Anna Laura
    madebyannalaura.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, Miranda, je gaat als een speer. Ook dit is weer een serie super leuke kaartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 4 Super gave kaartjes heb je weer gemaakt Miranda!! Wij kennen het papier het staat hoog bovenaan ons verlanglijstje (laat die sint maar komen hihi). Ook vinden wij de scheve kaartjes prachtig zo lekker speels! vol smart wachten wij je creatie van morgen al weer af :)

    Liefs van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hartstikke leuke kaarten, ik vind het papier ook echt schitterend. Ik kende haar wel, want ik heb een kerstblokje van haar. Maar dit papier nog niet gezien, heel erg leuk. Je kaarten zijn allemaal weer anders ondanks dezelfde opzet. Ben benieuwd naar de jongens variant. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jahoo! Ik dacht al: wanneer komt de meisjes-variant haha En daar is ie en hoe leuk! Dat papier is zoooo schattig, ik zag het laatst ook ergens voorbijkomen, maar in combinatie met die tapejes natuurlijk helemaal voor jou gemaakt! Het ziet er weer super uit bij je!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Miranda, wat een productie heb je (en ook veel tijd?) en dan ook nog eens van die superleuke kaarten maken, Ze zijn hartstikke gaaf. Lieve groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettend leuk (en zoet) papier. Helemaal voor meisjes! Leuke kaartjes heb je er mee gemaakt!
    groetjes, Bernadet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gave serie, Miranda! Erg leuk papier (ik houd ook van TC papierlijnen) en mooi gecombineerd op verschillende manieren. Erg leuk dat je meedoet met Liftchallenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sow meid, je bent lekker op dreef :o), Ik snap helemaal dat je in love bent geraakt met dit papier. Heel veel hobbyplezier nog deze laatste paar daagjes van je vakantie. Het is altijd weer een feestje om jou geweldig leuke creaties te zien.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh Miranda, wat zijn ze superschattig en leuk, ik vind ze helemaal te gek.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een leuke kaarten Miranda en heerlijk toch dat je aan beiden geen gebrek hebt; tijd en inspiratie, veel plezier met je volgende kunststuk, groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi gemaakt en TC heeft nog meer mooie blokjes uitgebracht. Ze is zeker een van mijn favorieten! Deze serie is ook mooi, nog veel inspiratie en knutselplezier gewenst! Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk zijn ze! Bij mij morgen ook polaroid, maar dan ik kerstsfeer. Ik was ook nog niet uitgepolaroid. Ja, Thesesa Collins heeft heel mooi papier. Ik kocht heel lang geleden een heel groot blok (in roze en zwart) en dat papier heb ik tot de laatste snipper opgemaakt. In de gaten blijven houden dus. Ik houd jouw blog in de gaten.

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. gave kaartjes Miranda en leuk natuurlijk dat ik jou heb geïnspireerd! ik ben ook fan van TC, zeker de laatste jaren geeft zij erg mooi papier uit....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi papier! En wat gaaf dat daar bijpassend tape bij te koop is. Echt iets voor jou ;) Je polaroid-tic is om van te genieten. Deze meisjesserie is ook weer helemaal leuk.
    Fijne avond, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ben je toch heerlijk crea bezig in je vakantie! Hm.. ik moet geduld hebben tot kerst ;). Papier is super, een schattige meisjesserie geworden! Grtz

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi, hoi, wat een supergave kaartjes heb je weer gemaakt! Mooi papier zeg! En leuk met die bijpassende tapejes. Ben heel benieuwd naar de volgende serie! Je tags van gisteren waren ook super, wat een werk heb je daaraan gehad, al die gaatjes, maar hij is wel erg leuk geworden. Dat word "afkicken" volgende week, zo leuk dat je elke dag iets post.! Maar geniet nog even van je vrije daagjes en tot gauw! Groetjes, Miranda v.d.W.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow jij bent goed bezig! Wat een leuke kaartjes, prachtig papier ook!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Coole kaarten, heel gaaf weer !
    Nog een gezellig (knutsel) weekend ☺
    Liefs van Erica ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  20. yooo deze zijn echt gaaf!
    vooral de bovenste twee vind ik erg snoezig :)
    de jongenserie wat minder, maar ik denk dat dat door de kleuren komt!
    fijn dat je me ff attent maakt op al het leuks bij de hema hihi, je zou binnenkort maar jarig zijn :D

    veel plezier met je nieuwe tapejes :)
    zijn die strikjes op die polaroids ook washitapejes?

    groetjes\\
    vera

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! En prima dat je aangeeft dat je de jongensserie wat minder vindt hoor, ze zijn idd alleen door het papier al heel anders dan deze meisjeskaarten. De strikjes op deze kaarten zijn tapejes ja, gaaf he?! Ooh, jij moet een Hema-wensenlijstje opstellen... of zo een leuke cadeaupas vragen, dan kan je op eigen smaak plunderen!

      Verwijderen

In verband met spam modereer ik elke reactie. Na mijn goedkeuring verschijnt je bericht vanzelf op mijn blog. Bedankt voor je reactie!