donderdag 20 augustus 2015

Plak-challenge met Nadine

Terwijl de washiweek in volle gang was, kreeg ik van Nadine een leuk berichtje. Op Pinterest had ik een gave washi-kaart gepind en ze daagde mij uit deze inspiratie te verwerken tot iets nieuws. Ze zou zelf ook mee doen, dus toen ontstond deze duo-challenge.

Het uitgangspunt was DEZE pin, een kaart van Lisa L. Dit is 'm:


Een kaart met allerlei kleine stukjes washitape, lekker veel kleur en een tikkie zwart. Geweldig! Dit inspireerde ons allebei. Ik ging op zoek naar een leuke kleurencombinatie en had na de zoektocht maar liefst 17 rolletjes washitape op tafel liggen (euhm ja... één van de voordelen van heel veel rolletjes met verschillende dessins ;-) ). 


En toen... scheuren en plakken maar, whiehoe! Ik wilde net als het origineel één grote massa met gekleurde strookjes, maar ook het 'tikkie zwart' wilde ik terug laten komen.




De teksten maakte ik met de Dymo lettertang, waarvan ik de uiteinden afknipte met een kartelschaar voor een 'afgescheurd' washi-effect. Toen ik klaar was, wilde ik gelijk nóg een kaart maken. Maar helaas, mijn vrije tijd was op! Het idee bleef echter hangen, dus een paar dagen later ging ik alsnog aan de plak om een tweede variant te maken. Toen raapte ik de volgende kleurencombinatie bijeen, 11 rolletjes dit keer. (Je hoeft er niet zoveel te hebben om dit na te maken hoor, met vier verschillende kleuren kan dit ook al!)


Deze kleuren zijn geïnspireerd op het rolletje met het bloemenpatroontje op de foto, zo kom je vanzelf tot leuke combinaties. (Ongelofelijk, ik krijg deze foto onmogelijk gedraaid, terwijl hij op mijn pc horizontaal staat!)

Na het plakken van de vele stukjes (het lijkt een hele klus, maar het is erg leuk om te doen!) leek het mij leuk om met ijzerdraad een hart op de kaart te verwerken, omdat dit in het origineel ook is gebruikt. Maar het ijzerdraad viel nauwelijks op, dus ik wilde hem zwart. Toen de keuze: ga ik moeilijk doen en het ijzerdraad zwart maken of.... ja: een zwart hart van washitape. Natuurlijk! Niet moeilijk doen als het makkelijk (en leuk!) kan!


Heerlijk, het contrast van het zwart tegenover de gezellige kleuren. Ik heb nog geen tekst toegevoegd (van harte? liefs? ik denk aan je? zomaar?), zodat ik die later nog kan toevoegen als ik een bestemming voor de kaart heb. :-)

Dit waren mijn twee versies. Ik ben echt al een aantal dagen REUZE benieuwd hoe Nadine haar inspiratie heeft verwerkt, die heb ik tot nu toe ook nog niet gezien! Kijk je mee?

17 opmerkingen:

  1. Ondanks al jouw briljante ideeën, krijg ik er helaas niets mee gedaan...zucht...
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke uitdaging en leuke kaarten zijn het geworden. Lekker frisse kleurtjes. Liefs sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, dit is echt echt scheur en plakwerk! Heel gaaf effect!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke uitdaging! Tof om te zien dat jullie er allebei echt je eigen draai aan gegeven hebben, ook door het kleurgebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk vind ik ze Miranda, vooral de eerste (ik heb een soort voorliefde voor geel geloof ik). Leuk ook zo'n spontane challenge, zouden jullie vaker moeten doen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dit leuk zeg! Geweldig, al die kleuren en dan met dat zwart, tof!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supergaaf zijn ze! Het kriebelt en kriebelt, maar nog net niet genoeg om te beginnen....komt goed!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk effect al die stukjes tape kris-kras door elkaar geplakt!

    groetkes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt heel erg leuk zeg!!
    Ik heb voor morgen nog een kaartje nodig, vrienden van ons zijn 51 jaar getrouwd morgen.
    Ik g de rolletjes gauw pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad een leuk idee voor jullie beide om zoiets vaker te gaan doen. De kaarten zijn toppertjes geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superleuk, lekker 'kliederen' met tape :-)
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind je bovenste kaart heel geslaagd ! Plakpret is dat ! Liefs * Sarah *

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi, wat tof om nu eindelijk jouw kaart(en) ook te zien! Erg leuk gedaan. Ik vind de tweede nog leuker dan de eerste, maar dat zal vast door de kleuren komen. Ik zeg: uitdaging geslaagd! Vandaag ben ik bij Cornelie wezen knutselen en we hebben de tapejes er weer bij gepakt. Benieuwd wat je daarvan vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, we zij aan de slag gegaan hoor met tapejes!! Volgt van zelf, nog even foto's nemen ;-)
    Je uitwerkingen zijn leuk! Tof om elkaar zo uit te dagen toch? Erg leuk gedaan!
    Bij mij zijn sommige foto's trouwens ook dwars, en krijg ik met geen mogelijkheid meer gedraaid. Gek is dat he?!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige samenwerking tussen kleuren, en geometrische vormen.

    We hebben genoten van deze kaart, en zijn blij dat we er een stukje aan mogen bijdragen.

    Met hartelijke groet,

    Paul
    Dymo Customer Service

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor het compliment Paul! Ik werk graag met de lettertang, ik vind de kleine stukjes tekst op mijn kaarten een leuke toevoeging!

      Verwijderen
  16. Deze heb ik helemaal gemist! Gaaf die met het hart!

    BeantwoordenVerwijderen

In verband met spam modereer ik elke reactie. Na mijn goedkeuring verschijnt je bericht vanzelf op mijn blog. Bedankt voor je reactie!