zondag 20 september 2015

Sticky Sunday #2

Welkom op deze tweede Sticky Sunday! Het idee: op een vaste dag in de week een kaartje met het allerleukste plakspul dat bestaat: washitape. 

Allereerst: bedankt voor jullie super leuke reacties op mijn publicatie in het MAAK magazine! :-) Helemaal leuk! En Mylou, welkom als volger op mijn blog.

Voor het kaartje van vandaag raakte ik geïnspireerd door een sketch van My Scraps And More, erg leuk met de horizontale en verticale lijnen. 



Mijn voorraad beterschapskaarten was op, dus ik knipte een leuke opkikker uit en zocht bijpassende washitapejes.


De kikker zit op een iets andere plek dan ik vooraf in gedachten had, maar aangezien ik had gevlekt met zwarte inkt had ik hem daar nodig om het een en ander te verdoezelen. ;-) En ach, die kikker zit mij daar ook prima!

Gebruikte materialen:

- Washiptape: HEMA, Action
- Kikker: knipvel Eline Pellinkhof
- Tekst: Joy!Crafts

20 opmerkingen:

  1. Wat een supergave kaart heb je gemaakt nav de schets...knap gedaan. Ik heb het MAAK magazine besteld en hoop dat dat het laatste zetje is om toch eens die tapejes te gaan gebruiken (al maakt dit kaartje me ook al weer enthousiast!)
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is hartstikke leuk. Dit soort kaartjes heb je nooit genoeg van. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Miranda, superleuk kaartje! Zo gaaf hoe jij toch elke keer weer van die leuke kaartjes weet te produceren met washi-tape! Fijne zondag nog! Groetjes, Miranda v.d.W.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Miranda,

    Wat zit de kikker daar prachtig.....ik weet niet waar je hem eerst had gedacht....maar het is perfect zo....het is een prachtig kaartje geworden.
    Ik las net je berichtje pas van vrijdag....wat ontzettend GAAF voor je dat je in het blad Maak staat met drie pagina's......van harte gefeliciteerd hoor!
    Groetjes en een fijne zondag,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach, wat een liefje zeg!!!
    Hiervan knap je meteen weer op, wat een mooie kleuren, zo vrolijk, echt een goeie beterschapskaart.

    Er zit al dagen een washi tape kaart in mijn hoofs, die MOET ik gewoon maken, want die moet eruit (ken je dat?)
    Als ik hem gemaakt heb, plaats ik hem gauw.
    Fijne zondag, groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha en of ik dat herken! Hopelijk heb je snel tijd om je inspiratie uit te werken, laat je het weten als hij af is? Dan kom ik bij je gluren! Fijne zondag!

      Verwijderen
  6. Heel erg leuk beterschapskaartje, en zeker omdat er een kikkertje op zit, ik heb daar iets mee. Slim opgelost je inktvlekje, herkenbaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van deze kaart moet je wel acuut beter worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat je me welkom heet, dankjewel! :). Het kaartje is erg leuk geworden! Ik heb zelf ook eens washi tape aangeschaft, maar ik krijg het helaas niet voor elkaar om er zulke creatieve dingen van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super, hoe je deze sketch hebt weten om te toveren naar dit onwijs leuke kaartje.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke sketch, hoe makkelijk kan het zijn en mooi ook. We denken vaak te moeilijk. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk! Daar kikkert iemand vast van op met die vrolijke kleurtjes!
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Miranda,
    wat een gave kaart. Mooi om dat met washi te doen. Ik heb twee kaartjes geplaatst op Sticky Sunday....
    Ik vind je initiatief leuk, dus als ik er eentje maak, dan plaats ik hem op de zondag (als dat uitkomt met mijn DT werk)
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. gaaf zeg miranda! hij is leuk met die tapejes zo en dat kikkertje blijft ook een leukerd! leuk met die stippelrandjes erbij. wat heb jij de laatste tijd een mooie foto's van je kaarten, met achtergrond in bijpassende kleur :). heel gaaf! hoe doe je dat? is dat met papier? of heb jij in elke hoek van je huis een ander kleurtje :) hihi. groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks, een combinatie van favorietjes van ons allebei he: washitape en Eline. Gaat altijd goed. :-) Leuk dat het je opvalt van mijn foto's, ik heb echt héél lang moeten zoeken naar een ideale manier om mijn kaarten een beetje leuk en mooi op de foto's te zetten. Ik heb het afgelopen jaar veel geexperimenteerd met verschillende achtergronden en foto's maken op verschillende plekken in huis, maar nu lijk ik het te hebben gevonden! Ik heb een groot papierblok met neutrale kleuren papier, deze liggen om de zoveel tijd bij de Lidl en de Aldi. Daar zitten van iedere kleur twee vellen in. Ik zoek bij elke kaart een toepasselijke kleur en zet de kaart tussen deze twee vellen in (gewoon door het blok open te slaan en tegen de muur te laten rusten). Dit is gelukkig een stuk makkelijker dan elke keer een andere (kleur) hoek in mijn huis op te zoeken haha (die overigens lekker neutraal van kleur is!). Ik zet nu vaak mijn daglichtlamp er naast, zodat ik altijd goed licht heb. Heel gemakkelijk en éindelijk goed belichtte foto's. Groetjes!

      Verwijderen
    2. Inderdaad twee van mijn favorietjes!
      En dat is een goede uitvinding inderdaad! Ik loop ook altijd te klooien met de foto's. Meestal eindig ik dan ergens in de buurt van de schuifpui omdat daar de meeste en beste lichtinval is in huis. Maar zo'n daglichtlamp ga ik ook eens zoeken, best handig! Ook überhaupt met freubelen als het straks weer eerder donker wordt. En zo'n papierblok! Super handig! Altijd een passend kleurtje bij de hand. Zo komen je kaarten ook sprekender uit. Heb jij als daglichtlamp een lampenbolletje dat je in een 'normale' lamp doet of echt zo'n hobbylamp? Gebruik je die ook bij het knutselen zelf?

      Verwijderen
    3. Ik heb echt een hobbylamp. Ik kocht hem vooral om 's avonds ook wit en crème uit elkaar te kunnen houden, maar in de praktijk komt het er op neer dat ik doordeweeks 's avonds te moe ben om te knutselen. Hij werkt wel goed dus als ik 's avonds zit helpt hij mij wel aan voldoende licht. Voor nu doet hij echter alleen dienst als foto lamp. ;-)

      Verwijderen
  14. Wat een heerlijke opkikker is dit, daar word je blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die kikker zit daar hartstikke goed! Wat een leuke, vrolijke kaart. Daar moet je wel beter van worden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een toffe kaart ! Die sticky sunday vind ik een tof idee ! Ik moet het alleen nog wat inplannen . Maar als ik een kaart maak met washi tape dan reserveer ik hem voor op een zondag . Ook tof je foto tips .Mijn foto's kunnen ook beter van kwaliteit , maar ik ben al blij dat ik ze kan plaatsen en ik krijg meestal toch reacties op mijn kaart , dus zal het nog wel meevallen . wat professioneler is een volgende stap .Liefs Sarah

    BeantwoordenVerwijderen

In verband met spam modereer ik elke reactie. Na mijn goedkeuring verschijnt je bericht vanzelf op mijn blog. Bedankt voor je reactie!